2024-05-09

Εισαγωγή δεδομένων στο Word από λίστα του Excel

  • Mailings > Select Recipients > Use Existing List
  • Εύρεση κι επιλογή του αρχείου Excel που θέλουμε.
  • Select table κι επιλογή του φύλλου εργασίας που θέλουμε.
  • Επιλογή στο αρχείο Word το κάθε σημείο που θέλουμε εισαγωγή δεδομένων και Mailings > Insert Merge Field και το στοιχείο που θέλουμε.
  • Με την επιλογή Mailings > Preview Results και τα βελάκια, βλέπουμε πώς θα φαίνονται για την κάθε καταχώρηση.


 * Προσοχή: Αν μετακινηθεί το αρχείο Excel σε άλλη διαδρομή, θα πρέπει να επιλεχθεί από εκεί, αλλιώς δεν θα το βρίσκει.
 * Δεν υποστηρίζει σύνδεση με πολλαπλά αρχεία ή διαφορετικά φύλλα εργασίας.
 * Όποτε ανοίγουμε εκ νέου το αρχείο, επιλογή Yes για την εκτέλεση των SQL εντολών.
 * Αν οι τιμές που διαβάζει δεν εμφανίζονται σε επιθυμητή μορφή, τότε αλλαγή στις ιδιότητες κελιών σε κείμενο ή βλ. παρακάτω.


 . Changing the format of Word mail merge number field using a switch
 . To use a switch to change the format of a mail merge number field in Word, you will first need to display the field code and then type the switch starting with \#:
 
 . 1 In the main Word mail merge document, select the number field.
 . 2 Right-click the field and choose Toggle Field Codes from the drop-down menu to display the field code. You can also press Shift + F9 to display the field code.
 . 3 If necessary, delete \*MERGEFORMAT from the field code.
 . 4 Enter the switch after the field name (such as \# $#,##0). Be sure to type a space after \#.
 . 5 Right-click the field and choose Toggle Field Codes from the drop-down menu to hide the field code. You can also press Shift + F9 to hide the field code.
 . 6 Right-click in the field and select Update Field from the drop-down menu. You can also press F9 to update the field.
 . 7 Run the merge by selecting Edit Individual documents from the Mailings tab in the Ribbon and then click OK in the dialog box. In the merged document, the number should appear in the switch format.


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου